Gewoon zijn header

Aandacht is het meest kostbare wat je een kind kunt geven.

Gewoon zijn

  • Is het thuis te vaak niet gezellig?
  • Merk je dat je kind minder vaak zichzelf is, net iets te lang niet lekker in zijn vel zit, dreigt vast te lopen of vast gelopen is?
  • Wil je hem of haar graag helpen, maar weet je niet goed hoe?

Hoe fijn is het om gezien te worden, hoe fijn is het om te horen, te voelen en te weten dat je oké bent, dat dat wat je voelt oké is, dat het er mag zijn.
Als ouder is dit – in mijn ogen – in essentie wat je wil dat je kind ervaart en zo vaak mogelijk: je bent oké zoals je bent.
Vaak komt deze boodschap niet over, weet je als ouder eigenlijk nog niet hoe deze te verwoorden, wordt deze niet geloofd, is de bewustwording of de taal er simpelweg nog niet.

Hierbij kan ik als kindercoach van toegevoegde waarde zijn, alleen al door een andere invalshoek te bieden: als niet-ouder, door situaties, gevoelens en gedrag te normaliseren en door er gewoon te zijn voor je kind.

Aanbod

Kinder
coaching

Vaak kunnen kinderen niet verwoorden wat ze voelen en uiten ze dit in gedrag.
In kindercoaching ga ik hiermee aan de slag.

De aanpak is positief en oplossingsgericht en gefocust op kinderen in de leeftijd 7 tot ca. 14 jaar.

Individuele opstellingen

Bij opstellingen is de ouder het uitgangspunt en kijken we naar de onderliggende oorzaak van het (opvoed)probleem.

Door een opstelling kan je als ouder op een veel diepere laag ervaren wat er gebeurt tussen jou en het kind.

De niet-school school

Tijdens het coachen van kinderen merkte ik dat er een aantal terugkerende thema’s zijn. Hoe mooi is het om dit al te leren, vóórdat je vastloopt! Zo ontstond de niet-school school. Een plek waar kinderen andere dingen leren die heel belangrijk zijn. Het is spelenderwijs, dus niet een school-school.


Als een soort tolk-vertaler ga ik samen met het kind op onderzoek uit tijdens concrete oefeningen en nabootsen van situaties voor welk gevoel het nog geen woorden heeft of welke oorzaak er achter bepaald gedrag zit.

Het kind krijgt les in ‘how to be human’, het leert over zichzelf en dat accepteren.
Ouders geven aan dat ook zij hun kind op een andere manier te zien krijgen, bewust worden van andere eigenschappen van het kind of anders kijken naar bestaande eigenschappen en er ontstaat vaak een nieuwe laag van communiceren met hun kind.

Gewoon zijn kindercoach Lonneke Bransz

Over Lonneke

De drie belangrijkste vaardigheden die kinderen nodig hebben in dit leven zijn zelfkennis, zelfbewustzijn en zelfontwikkeling.
Kinderen die tools al meegeven die ze hun hele leven kunnen inzetten: why wait for the future?

Kinderen zijn leuk: puur en direct, het effect van sociaal wenselijk en complexiteit zijn vaak nog niet ingetreden. Kinderen coachen en helpen zichzelf te leren kennen, hun kwaliteiten te ontdekken, in zichzelf te geloven en zelfvertrouwen opbouwen: daar zet ik mij gepassioneerd voor in!